Veel bedrijven maken voor reclames gebruik van de zogenaamd schattige Mopshond. Zo ook GlaxoSmithKline voor reclame van de pijnstiller Voltaren. We mailden het bedrijf en legden uit wat het leed achter dit korte snuitje is, en waarom ze dergelijke honden niet in reclames zouden moeten gebruiken.
Veel meldingen
Er kwamen ontzettend veel meldingen binnen bij RashondenWijzer over deze reclame. Het is duidelijk een doorn in ieders oog, dat een hond die zo lijdt onder zijn uiterlijke kenmerken gebruikt wordt voor reclame om een pijnstillende crème te promoten.
Voltaren belooft beterschap
We legden Voltaren uit waarom de honden lijden onder hun uiterlijk en dat dergelijke relames de populariteit van dit ras vergroten. Voltaren beloofde beterschap en zal in de toekomst kritisch kijken naar beeldmateriaal voor reclames. Ze ontvingen van ons een lijst met advies welke dieren wel in media-uitingen gebruikt kunnen worden.
Reclame nog niet van televisie af
De reclame wordt helaas nog wel getoond op tv. Of de televisiereclame ook snel zal verdwijnen is nog niet duidelijk. Wordt vervolgd…
Blijf vooral beeldmateriaal inzenden: wij zorgen ervoor dat de bedrijven benaderd worden!