Een oplettende kijker spotte een Franse bulldog in de EK-reclame van Jumbo en meldde het bij ons. Wij schreven het bedrijf aan met de vraag of ze dit hondenras niet meer in reclames willen gebruiken.
Kortsnuitige honden en katten zijn steeds minder populair!
Kortsnuitige dieren worden vanwege hun 'grappige' uiterlijk gebruikt in reclames. Helaas gaat er onder dit uiterlijk veel dierenleed schuil, en juist daarom is het zo belangrijk om deze dieren niet meer te laten zien in de media. Steeds meer bedrijven beseffen dit en gebruiken deze dieren daarom niet meer in reclames.
Jumbo past beleid aan
We mailden de marketingafdeling van Jumbo en deze reageerde direct op onze mail. In de toekomst worden geen kortsnuiten meer gebruikt voor reclames. Jumbo vertelt tevens dat ze alleen maar samenwerken met reclamebureaus die op verantwoorde wijze met dieren omgaan, en dat dit hondje van iemand op de set was. Dit is natuurlijk een ontzettend fijn bericht. Naast Albert Heijn is dus Jumbo ook bewust bezig met de gezondheid van dieren.
Meld reclames met een kortsnuitige hond of kat
Jij kunt ons helpen. Heb je zelf ergens een reclame met een kortsnuitige hond of kat gezien? Meld het hier en wij schrijven het bedrijf aan.