Zojuist werd bekend dat H&M dit seizoen een kledinglijn lanceert met afbeeldingen van wilde dieren. H&M werkt hierbij samen met het Wereld Natuur Fonds, om aandacht te vragen voor wilde dieren die met uitsterven worden bedreigd. Op zich een goed initiatief, maar H&M heeft helaas geen aandacht voor het leed van stukgefokte hondenrassen.
Mopshonden en Franse Bulldogs op kleding
Dit seizoen gebruikt het bedrijf meer dan ooit afbeeldingen van zieke Mopshonden en Franse Bulldogs op hun kleding. De zieke hondenrassen staan afgebeeld op T-shirts, truien, sokken en zelfs op ondergoed.
H&M Nederland en H&M Zweden aangeschreven
We verzochten H&M Nederland nogmaals om het bedrijfsbeleid aan te passen en geen kortsnuitige honden af te beelden op kleding. In het voorjaar informeerden wij H&M uitgebreid over het lijden van kortsnuitige dieren, en de invloed van reclame en kleding op de groeiende populariteit van deze stukgefokte rassen. Naast H&M Nederland schreven we ook het hoofdkantoor aan in Zweden.
H&M profileert zichzelf graag met de statement 'look good, do good, feel good'. Het wordt tijd dat de organisatie dit beleid ook doorvoert naar het gebruik van zieke hondenrassen op kleding.