Coolblue gebruikt bij het aanprijzen van een koptelefoon op Snapchat een mopshond. Wij wezen het bedrijf op het dierenleed achter dit zogenaamd schattige snuitje, en legden uit dat deze dieren door reclames populairder worden.
Cool van Coolblue
Coolblue laat er geen gras over groeien en reageert binnen twee dagen als volgt op onze e-mail. βDe campagne is gepauzeerd en zal anders aangepakt worden. We willen natuurlijk niet geassocieerd worden met dierenleed. Hier waren we onvoldoende van op de hoogte.β
Een glimlach van oor tot oor!
Alles voor een glimlach, dat is ze gelukt: wij krijgen een glimlach op ons gezicht β van oor tot oor β bij het lezen van hun reactie! Bedankt Coolblue, dat heel veel bedrijven dit voorbeeld volgen.
Help mee en meld reclames
Inmiddels wijzigden al meer dan 130 bedrijven hun beleid en maken geen reclame meer met kortsnuitige honden en katten. Help je mee? Zie je een reclame met een Franse bulldog, mopshond, Perzische kat of andere kortsnuitige hond of kat: meld het ons, dan schrijven we het bedrijf aan.