Dier&Recht schrijft bedrijven aan die zieke Mopshonden en Engelse Bulldogs gebruiken bij nieuwsberichten. Kek Mama plaatste de afgelopen maanden meerdere artikelen voorzien van kortsnuitige honden zoals Franse- en Engelse Bulldogs en Mopshonden.
Communicatie eenzijdig
We mailden het bedrijf meermaals en legden uit dat Mopshonden en Engelse- Bulldogs levenslang stervensbenauwd zijn door hun korte snuit. We wezen het bedrijf er ook op dat het gebruiken van dergelijke afbeeldingen in de media de honden populairder maakt. We kregen nooit antwoord en het telefoonnummer dat op de pagina staat, lijkt niet in gebruik te zijn. Het is maar lastig doordringen bij een bedrijf dat vragen niet serieus neemt en nooit een e-mail beantwoordt.
Chatfunctie brengt dialoog opgang
Uiteindelijk besluiten we via de chatfunctie te vragen hoe we iemand van het bedrijf te pakken krijgen die hierover gaat. Dat blijkt wél te werken. We krijgen een ander e-mail adres en binnen enkele dagen ontvangen we een serieus antwoord op onze vraag of ze andere afbeeldingen bij hun nieuwsberichten willen plaatsen.
Kek Mama belooft beterschap
Kek Mama geeft aan in de reactie: “Hoewel wij nooit schrijven over de aankoop van bepaalde hondenrassen, maar deze afbeeldingen puur illustratief gebruiken, is het uiteraard nooit onze bedoeling om dierenleed te promoten. Ik ga het team hierover informeren en hen vragen om voortaan bij de beeldselectie hierop te letten”.
Hier zijn we natuurlijk ongelofelijk blij mee, zeker omdat Kek Mama een voorbeeld is voor veel jonge moeders. Bedankt Kek Mama!
Zie jij een reclame met bijvoorbeeld een 'schattige' Mopshond, of een product met een afbeelding van een Franse Bulldog? Meld het ons! Samen helpen we de kortsnuitige honden!