Bol.com gebruikt regelmatig een Franse bulldog of kortsnuitige kat in reclames op televisie of internet. Dierenarts Kelly Kessen nam contact op met de organisatie en legde uit dat deze dieren ernstig lijden onder hun extreme uiterlijke kenmerken. Het vele gebruik van deze dieren in reclamespotjes draagt bij aan de enorme vraag naar deze zieke rassen.
Bol.com wil niet bijdragen aan dierenleed
Bol.com reageerde geschokt, ze waren zich niet bewust van het dierenleed achter deze schattige snuitjes. Bol.com gebruikt in de toekomst alleen nog gezonde dieren in advertenties, de organisatie geeft daarmee het goede voorbeeld.
Al bijna 150 bedrijven wijzigden het beleid
Bol.com is een van de vele bedrijven die duidelijk laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen serieus nemen. Inmiddels zijn er al bijna 150 bedrijven die niet meer geassocieerd willen worden met dierenleed, zij maken geen reclames meer met kortsnuitige honden of katten.
Mopshonden, Franse bulldogs en Perzische katten verdwijnen van de buis
Door actief de dialoog aan te gaan met adverteerders, zien we deze dieren steeds minder vaak in reclames op televisie en internet. Hierdoor worden deze honden en katten minder populair en daalt uiteindelijk de vraag naar deze rassen. Als er niets meer mee te verdienen valt, dan stoppen ook de fokkers vanzelf. En dat is goed nieuws voor de dieren!
Wil jij ook helpen? Meld reclames met kortsnuitige honden en katten, dan nemen wij contact op met die bedrijven.