Verzekeringsmaatschappij a.s.r. bracht onlangs een reclamespotje uit waarin zij een Mopshond gebruikt om haar product aan te prijzen. Wij waren daar niet blij mee en schreven ASR aan.
En we waren niet de enige: ook de KNMvD, de beroepsvereniging voor dierenartsen, was not amused en stuurde een reactie op de reclame. Al snel na het ontvangen van onze klacht reageerde a.s.r. Ze begrepen dat ze niet de juiste keuze gemaakt hadden door een zieke hond in hun reclame te gebruiken, en hadden besloten de reclame niet meer uit te zenden.
Ze bedankten ons voor de tijd die we genomen hadden om hen hierop te wijzen. Ze wijdden er ook een blog aan. Daarin staat te lezen dat meerdere partijen kritiek hadden op de reclame, en dat a.s.r. zich nu bewust is van het leed dat achter de platte neuzen schuilgaat. Ook wordt het vervangende reclamefilmpje gepresenteerd.
Wij zijn erg blij met de reactie van a.s.r.! We hopen dat meer bedrijven zich op deze wijze zullen opstellen. De verzekeraar benadrukt maatschappelijk betrokken te zijn; uit deze actie blijkt dat dat geen loze woorden zijn.
Een dikke pluim voor a.s.r. dus!