Bedrijven die adverteren met kortsnuitige honden dragen bij aan de populariteit van stukgefokte hondenrassen. Dier&Recht voert hier een campagne tegen en spreekt bedrijven aan. Hoe effectief deze aanpak is blijkt uit de nieuwe reclame van ABN AMRO waarin ze een zieke Mopshond hebben vervangen door een gezonde kruising.
Mopshond in de vorige campagne
Begin 2018 gebruikte ABN AMRO een zieke Mopshond om aan te geven hoe eenvoudig het is een nieuwe betaalpas aan te vragen als de oude stuk was. Dier&Recht legde uit hoe het gesteld is met de kortsnuitige honden. Zelfs bij normale activiteit kunnen de dieren nauwelijks aan voldoende lucht komen. Bovendien gaan de veel te korte snuit en de gedrongen bouw gepaard met veel erfelijke aandoeningen: gebitsproblemen, oogaandoeningen, rugaandoeningen, pootafwijkingen, geboorteproblemen en huidontstekingen. ABN AMRO was hiervan niet op de hoogte en beloofde beterschap.
Gezonde kruising in de nieuwe campagne
En gelukkig voegde deze bank daad bij het woord. In de nieuwe campagne laat opnieuw een hond zien hoe eenvoudig betalen kan zijn met het nieuwste betaalhorloge. Maar deze keer is het een gezonde kruising zonder uiterlijk schadelijke kenmerken!
Goed voorbeeld
Een dikke pluim voor AMB AMRO. Op de actiepagina kan je zien welke andere bedrijven hun beleid al hebben aangepast en welke bedrijven nog een zetje nodig hebben. Heb je zelf een reclame gezien met een kortsnuitige hond meld het ons!