Goed nieuws: ook KPN gebruikt geen kortsnuiten meer in reclames! Er zijn nu ruim 180 bedrijven die geen reclame meer maken met kortsnuitige honden of katten.
Reclame maakt populair
KPN zendt een nieuwe reclame over glasvezel uit. We zien dansende katten en een ietwat onzeker Frans bulletje dat door het kattenluikje naar binnen kijkt. Het ziet er allemaal erg leuk uit, maar het gebruik van kortsnuitige honden in de media zorgt ervoor dat deze dieren nog steeds mateloos populair zijn. Daarom schreven we KPN aan en legden we uit waarom het beter is deze dieren niet te laten zien in reclames.
De glasvezelreclame van KPN:
https://www.youtube.com/watch?v=PpBBA_Pso8
Franse bulldogs hebben het altijd benauwd
De uitpuilende ogen, een korte snuit en het 'schattige' snurken zijn kenmerkend voor de Franse bulldog. Het ziet er misschien schattig uit, maar deze schadelijke uiterlijke kenmerken zorgen voor veel leed bij deze honden. Ze snurken omdat ze benauwd zijn, hebben vaak hoofdpijn en oogontstekingen.
KPN past beleid aan
We mailden en belden KPN al eerder over een andere reclame, toen zonder resultaat. Maar deze keer kregen we een positieve reactie terug! KPN laat weten dat de Franse bulldog wel is nagekeken door een dierenarts, maar dat ze zich niet bewust waren van het onderliggende leed. Helaas kan de lopende reclame niet meer worden aangepast, maar in het vervolg zal KPN kiezen voor een gezonde hond. Bedankt, KPN!
Reclame gezien met een kortsnuitige hond of kat? Help mee en meld het! Dan schrijven wij het bedrijf aan.